17:19 | پنجشنبه 29 آذر 1403
Research Analysis Debriefing Day
اجرای طرح "شهاب" بدون تفکیک دانش‌آموزان

1397/06/05 09:52

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش وپرورش خبر داد

اجرای طرح "شهاب" بدون تفکیک دانش‌آموزان

پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش وپرورش با بیان این‌که طرح شهاب در راستای اجرای سیاست‌های عدم تفکیک دانش آموزان اجرایی می‌شود، گفت: اکنون این طرح مانند طفل نوپایی است که باید کمک کنیم روی پای خود بایستد.

به گزارش پایگاه خبری راد،  فاطمه مهاجرانی در دوره آموزشی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب، با بیان این‌که قیاس در بین دانش آموزان تا حدودی می‌تواند موتور محرکه باشد و برای پیشرفت نیز لازم است، افزود: هدف از اجرای طرح شهاب که در درون مدارس و برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی اجرایی می‌شود این است که دانش آموزان فقط در یک درس و رشته خاص با هم قیاس نشوند.

 

 وی افزود: طرح شهاب طرح متعادلی است و افراط و تفریط ندارد و در این طرح سعی می‌شود به جامعه نشان دهیم که ممکن است دانش آموزی مثلا در درس علوم استعداد نداشته ولی در مقابل استعداد هنری بالایی داشته باشد و جامعه باید بداند که هیچ یک از این دو بر دیگری برتری ندارد. 

 

 وی با بیان این‌که عقل رزق خداوندی است و نقش معلم باید افزایش این رزق باشد، افزود: طرح شهاب طرحی تلفیقی بوده و قائل به عدم تفکیک است. 

 

 رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش وپرورش شناسایی استعدادهای دانش آموزان و هدایت آن‌ها در مسیر درست، جزو مزایای طرح شهاب عنوان کرد و گفت: در این طرح به تمامی ابعاد وجودی افراد توجه و بستر برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان فراهم می‌شود. 

 

 وی افزود: معلم زمینه را برای بروز استعدادهای نهفته دانش آموزان فراهم کند تا توانایی‌های خود را شناخته و مورد بهره برداری قرار دهند، تا زمانی که سیستم جامع و شرایط عالی برای حضور دانش آموزان عادی و نخبه در یک مدرسه نداشته باشیم مجبور به استفاده از همان سیستم قدیمی جداسازی نخبگان هستیم. 

 

مهاجرانی گفت: طرح شهاب مانند ورزش همگانی و طرح استعدادهای درخشان مانند ورزش قهرمانی است و این دو منافاتی با هم ندارند بلکه مکمل یکدیگر هستند.

 

مدیر کل آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه با بیان این‌که افزایش انگیزه تحصیل یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: به روز رسانی استعدادهای بالقوه، افزایش دانش فنی و انعطاف پذیری برنامه‌ها از رویکردهای دیگر دستگاه تعلیم و تربیت استان است. 

  

 جعفر پاشایی اظهار کرد: برابر ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش، طی چهار سال گذشته، دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان‌شرقی در شاخص‌های ۳۶گانه همواره رتبه کم‌تر از پنج را کسب کرده است. 

  

وی یادآور شد: در بحث کسب رتبه‌های زیر ۱۰ کنکور و کسب مدال‌های جهانی المپیاد کارنامه‌ی ارزنده ای در کشور داریم و بعد از شهر تهران در رتبه دوم قرار داریم. 

  

 مدیرکل آموزش وپرورش استان ادامه داد: دانش آموز مهدی جعفرزاده مدال نقره المپیاد جهانی شیمی را کسب کرده است. 

  

گفتنی است؛ در پایان معاون وزیر و رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش وپرورش ومسئولان دستگاه تعلیم و تربیت استان از نفرات برتر کنکور سال۹۷ آذربایجان‌شرقی و مدیران و مربیان این دانش آموزان تجلیل کردند.